Just nu har vi inga planerade datum för denna kurs.

Skicka oss din epostadress så informerar vi dig när nästa kurs är planerad!

 

Ola Andersson

Kontakta Ola om du har några frågor.

Tel: 040-630 64 60

ola.andersson@ommh.se

 

En viktig byggsten i din digitala marknadsföring

Twitter är den största microblogg-tjänsten och den snabbast växande inom sociala medier och alla företag bör följa vad som händer inom branschen på Twitter. Via Twitter kan du skapa ett nätverk och engagera din målgrupp, se till att rätt personer nås av rätt information och bygga relationer med människor som kan bli goda ambassadörer för ditt varumärke. Twitter är även ett av de effektivaste sätten att få reda på vad som ”just nu” händer inom din bransch.

 

Det finns en rad olika möjligheter för företag att använda Twitter smart, exempelvis som en extra kundsupportkanal eller som en ersättning eller komplement till nyhetsbrev. Många företag använder även Twitter för att skicka kampanjerbjudanden och produktreleaser.

Ur kursinnehållet

-Hur fungerar Twitter
-Varför ska du finnas på Twitter
-Genomgång av Twitters funktioner
-Hur kan jag som företag använda Twitter
-Verktyg som hjälper dig att effektivisera ditt Tweetande
-Fallgropar att undvika
-Hur hittar jag följare
-Skapa en Twitterstrategi
-Fixa twitterflöde på hemsidan
-Fem företag som är duktiga på Twitter
-Handlingsplan, vad behöver du göra efter kursen?

 

Är du med på tåget? Arbetar du rätt? Vi hjälper dig att komma igång med Twitter och lär dig att bygga en långsiktig och framgångsrik närvaro.

Vad är det för nivå på kursen?
Några speciella förkunskaper krävs inte, men grundläggande förståelse för hur Twitter fungerar och ett uppstartat Twitter-konto är en fördel men inget krav. Ta gärna med egen dator.

Hands on!
Efter dagen slut har du en handlingsplan och glöm allt annat du har inplanerat dagen efter, du kommer bara vilja jobba med er Twitter-närvaro.

Kursledare

Sofie Lövgren är framgångsrik konsult med Sociala Medier som specialitet och har tidigare varit marknadschef på Honda Sverige och John Deere. Sofie hjälpte Monster Bar & Steakhouse att bli det mest framgångsrika företaget på Facebook i världen i kategorin restaurang/café. Med Facebook som enda marknadsföringskanal gick Monster dessutom med vinst från dag ett, och detta med en marknadsbudget på 0 kr. Sofie har även arbetat med kändiskocken Tina Nordströms varumärke Jättegotts strategi för Sociala Medier och en rad andra stora som små företag.

Läs mer på www.effectivemarketing.se eller kontakta Sofie på sofie@effectivemarketing.se om ni har några frågor.

 

Effective Marketing

Effective Marketing – Den Effektiva Sociala Mediebyrån

Effective Marketing har flera års erfarenhet av marknadsföring och affärsutveckling från ledande marknadspositioner på företag som Honda och John Deere. Nu arbetar vi med exakt samma saker, fast på Sociala Medier. Vi hjälper företag att synas, öka sin försäljning och lära sig mer om hur Sociala Medier fungerar. 

Klicka här för att läsa mer om Effective Marketing