Boka kurs idag!

TID & PLATS

Stockholm

14 september

23 november

Göteborg

21 september

30 november

Malmö

28 september

9 november

Tid: 09:00 – 16:00

Pris:

6 900 kr exkl. moms

I priset ingår frukostmacka, lunch och fika.

 

Ola Andersson

Kontakta Ola om du har några frågor.

Tel: 040-630 64 60

ola.andersson@ommh.se

Marknadsföring i sociala medier – ett kostnadseffektivt sätt att öka dina affärer

Kurs som riktar sig till företag som vill komma igång med marknadsföring och annonsering i sociala medier.

Befounds kurs Marknadsföring i sociala medier lär dig att öka antalet affärer genom sociala medier. Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och marknadsföra företaget i sociala medier. Efter avslutad kurs kommer du att veta exakt vilka kanaler som är rätt för dig. Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap.

Varför ska ditt företag finnas på sociala medier?

Svaret är inte: ”Vi finns på Facebook för att alla andra är där.” Tyvärr är det alltför vanligt att företag startar upp konton på löpande band utan att ha något mål. Men det är klart om ditt företag har obegränsade resurser (tid och pengar) så för all del, kör på bara. Verkligheten är dock en annan för de flesta av oss. Vi har inte tiden som krävs för att hantera mer än två-fyra sociala medier. Och då är det extra viktigt att ställa sig frågorna om varför denna kanal är viktigare än någon annan, är det här kunderna finns och vad ska vi göra här?

”Inom 5 år kommer huvuddelen av utbytet mellan köpare och säljare att ske på nätet via sociala medier och video.”

TeleSmart Communications

 Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?

Vi kommer gå igenom skillnaderna på olika sociala medier som kan vara aktuella för dig då det gäller din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har. Du kanske har funderingar på några av dessa:

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram

Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika aktiviteter. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker inifrån och ut.

Så skapar du fler affärer genom sociala medier

I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid och engagemang. Du kommer lära dig att vara aktiv och anpassa innehållet för varje digital kanal så du syns mer och sprider ditt varumärke på bästa sätt. Det finns praxis och regler att följa. Lär dig vad de vanligaste misstagen är så kan du undvika dem. Vi visar hur du på ett enkelt sätt får fram bra innehåll till din marknadsföring som genererar leads.

När ska du posta och hur ofta?

Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din egen dagliga handlingsplan. Handlingsplanen inkluderar vilka kanaler du ska posta i, vilken typ av innehåll och hur ofta det ska göras, vilket varierar beroende på kanal. Du kommer lära dig av konkurrenterna, genom att analysera vad de gör och hur ofta.

Kom igång med annonsering på Facebook, Linkedin, och Instagram

Att det idag visas annonser på de populäraste sociala medierna det har väl inte undgått någon. Men hur går det till och hur gör man för att skapa en lyckad annonskampanj? Vi visar exempel på bra och dåliga kampanjer som du sedan kan ta lärdom av när det är dags för dig att skapa en annons.

Ur kursinnehållet

  • DIN SOCIALA MEDIER STRATEGI PÅ FEM STEG – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter
  • SÅ FÅR DU FLER AFFÄRER – Vilka mål och syften kan du ha?
  • BRA INNEHÅLLSMARKNADSFÖRING PÅ ETT ENKELT SÄTT – Hur du utnyttjar befintliga resurser
  • UNDVIK DE VANLIGASTE MISSTAGEN – 12 misstag du inte ska göra
  • SKAPA DIN DAGLIGA HANDLINGSPLAN – Ett system som skapar ordning och spar tid
  • VERKTYG SOM SPAR TID – Vad kan du automatisera och hur gör du det?

Vad krävs för att ta till sig kunskapen i kursen Marknadsföring i sociala medier?

Denna kurs riktar sig till dig som är nybörjare och är i startgroparna på din sociala medier satsning. Några speciella förkunskaper krävs inte, men grundläggande förståelse för hur marknadsföring och sociala medier fungerar är en fördel.

Hur mycket kostar kursen och vad ingår?

Kursen kostar 6.900 kr för en heldag och då ingår frukostbulle, lunch och fika samt kursmaterial och diplom. Du får även ett eget konto på Befounds hemsida där du alltid har tillgång till det senaste kursmaterialet och lite annat smått och gott i form av tips och länkar.

Kursledare

Linda Björck ansvarig för Befounds kurs Marknadsföring i sociala medierDet är jag som är ansvarig för kursen Marknadsföring i sociala medier.
Kontakta gärna mig om du har frågor om innehållet.
Linda Björck Befound, tel: 0704-71 15 50, epost: linda@smartbizz.se

 

 


Anmälningsformulär

Marknadsföring i sociala medier

OBS! Det tar några sekunder för formuläret att skickas – V.v. ha tålamod!

Befound sökmotoroptimering – webbstrategier för att klara högt ställda krav

Befound skapades som ett seriöst alternativ till de många lycksökare i sökmotorbranschen. Genom utbildning hoppas Befound höja kunskapen kring webbstrategier och sökmotoroptimering och därigenom öka kvaliteten på dagens hemsidor så att besökarna får det de söker – relevant information.

Klicka här för att läsa mer om Befound