Google Analytics i praktiken – nya versionen

Boka kurs idag!

TID & PLATS

Stockholm

13 februari

15 maj

Malmö

27 februari

8 maj

Göteborg

20 februari

22 maj

Tid: 09:00 – 16:00

Pris:Bokar du vår populära SEO kurs också så får du båda kursdagar för 9 900 kr.

Läs mer om vår SEO kurs här ››

6.900 kr – Om du endast går denna kurs

Alla priser är angivna exkl.moms

 

Hitta den bästa metoden att nå era kunder, få reda på var på er hemsida de stannar extra länge och vilka delar av hemsidan som är mest och minst populära. Från och med 1 jan 2012 är det en ny version av Google Analytics som gäller med en hel del spännande nyheter.

Google Analytics är ett av de bästa och mest kraftfulla verktygen för att följa upp hur bra din webbplats verkligen fungerar och hjälpa dig förändra dina sidor till det bättre. Men har du koll på vilka siffror som är viktiga och vilka du kan hoppa över, eller är du inte mycket klokare efter du tittat på siffrorna än du var innan du gick in i Analytics?

Förmiddagen – den teoretiska delen

På 3 timmar ger vi dig värdefull insikt om hur du får ut det mesta ur Google Analytics. Det är inte bara din webbplats du får mer koll på. Du får även lära dig ett sätt hur du kan ta reda på vilka av dina olika marknads-föringsåtgärder som ger bäst resultat. Kursen fokuserar mycket på praktisk användning, dvs hur du gör för att använda Analytics på bästa sätt. Vi visar även i vilken ordning du bör jobba och varför just detta ger mest i ditt arbete med att förbättra din hemsida. Detta kanske är den viktigaste lärdomen du kan få i Google Analytics.

Lite om innehållet i förmiddagspasset:
• Konton och profiler – det nästan alla har missat, som är viktigt för framtida möjligheter.
• Hur väl fungerar min webbplats i dag – och vad bör jag förbättra härnäst
• Möjligheter och begränsningar – vi går igenom vad GA mäter och vad den ej kan mäta, och hur vi kan gå runt dessa begränsningar.
• Hur är användargränssnittet uppbyggt – hur hittar du snabbt till det viktigaste innehållet och vilket är viktigast egentligen?
• Var ser jag vem (vilket företag) som varit inne på min webbplats?
• Göra och skicka rapporter
• Segmentering – lära sig att skilja ur t ex trafik från bestämd stad.
• Sätta och mäta enkla mål samt göra mer avancerade kanaler för mål
• Hur ska jag strukturera min webbplats för att kunna verifiera uppsatta mål?
• Spåra och utvärdera marknadsföringskampanjer (banners, nyhetsbrev, annonser, etc)
• Hitta nya nyckelord för att öka antalet besökare

Eftermiddagen – den praktiska delen

Här har du möjlighet att se lite närmare på just ditt Analyticskonto och vid problem fråga oss när frågorna dyker upp (dom gör oftast det). Vi kommer att arbeta med den metodik som vi gått igenom under förmiddagen. Vi kommer också ha diskussioner kring i förväg framtagna exempel. Genom dessa diskussioner lär du dig t ex vilka siffror som är viktigare än andra, och vilka slutsatser du kan dra av dessa resultat.

Exempel från workshopen:
• Praktiskt arbete med utgångspunkt från metodik och teori från förmiddagen
• Grupparbeten med problemlösning och analys av uppgifter
• Gemensam genomgång av resultaten av uppgifterna
• Hjälp att arbeta med eget Google Analytics konto

Vilka bör gå denna Google Analytics Kurs?
Det här är en grundkurs som vänder sig till dig som har ett Google Analytics konto redan, men inte känner att du får ut något konkret som ökar din marknadsföring på webben. Eller att du inte har något verktyg för statistik i dag men funderar på att skaffa ett.
• Representanter från ledningsgruppen
• Marknadschefer
• Ansvariga för information & PR
• Webbredaktörer

Fortfarande osäker på om detta är kursen för dig?
Läs vad andra tyckte om vår 3-timmarskurs i Google Analytics här ››
Eller varför inte ringa och prata med någon av våra utbildare.
Mickes telefonnummer är 040-631 26 07 och Pontus har 040-631 26 02.

Egen dator bör medtagas – samt inloggningsuppgifter till Google Analytics konto. Har du inget konto så hjälper vi dig med skapa ett. Antingen slår du oss en signal (våra kontaktuppgifter) eller så kan du titta på denna film om att skapa ett Google Analytics konto ››

Kommentarer från tidigare deltagare

”Noggrann genomgång och pedagogiskt upplagt. Trevliga kurslärare.”

Helena Nilsson

Webbmaster

Lunds kommun

”Lättförklarat. Fokus på det som är viktigt. Öppet klimat, man fick fråga mycket.”

Heléne Johansson

Marknadschef

Comwell Varbergs Kurort

”…praktisk, så som ni lovat. Bra steg för steg-genomgång. Extra plus för att ni öppnar för att kontakta er efteråt med frågor!”

Michaela Nylund

Marknadskoordinator

Polystar Test & Measurement AB


Anmälningsformulär

Google Analytics i praktiken

OBS! Det tar några sekunder för formuläret att skickas – V.v. ha tålamod!

Befound sökmotoroptimering – webbstrategier för att klara högt ställda krav

Befound skapades som ett seriöst alternativ till de många lycksökare i sökmotorbranschen. Genom utbildning hoppas Befound höja kunskapen kring webbstrategier och sökmotoroptimering och därigenom öka kvaliteten på dagens hemsidor så att besökarna får det de söker – relevant information.

Klicka här för att läsa mer om Befound

Bookmark and Share