Boka kurs idag!

TID & PLATS

Stockholm

21-22 februari

25-26 april

Malmö

14-15 februari

4-5 april

Göteborg

21-22 februari

4-5 april

 

Tid: 09:00 – 16:00

 

Pris: Kursen kostar 11.900 kr för 2 heldagar och då ingår frukostbulle, lunch och fika samt kursmaterial och diplom.

Du kan också välja att enbart gå förmiddagen dag 1 och betalar då 4.900 kr. Ange detta alternativ då du bokar.

Alla priser är angivna exkl.moms

Vill du få din målgrupp att inte bara lägga märke till ditt varumärke utan även att längta efter nästa kontakt med dig? Då ska du lära dig konsten att gå igenom i en reklamtrött vardag med innehåll som målgruppen vill ha.

Content Marketing-kursen hålls i Stockholm, Göteborg och Malmö fyra gånger per år. Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap. 

Content is king – låter det bekant?

Usch en sån klyscha, men det är faktiskt så; har vi inget innehåll för vår målgrupp då kan vi heller inte göra affärer med dem. Content, dvs innehåll är alltid det vi använder för att kommunicera vårt budskap till vår publik. Det kan vara innehåll i form av ett enkelt e-postmeddelande, en intressant artikel på din blogg, ett inlägg på facebook eller en produktbeskrivning på din hemsida.

Ju oftare din målgrupp får hjälp med sina problem genom ditt innehåll desto större chans är det att de inleder en affärsrelation med dig och inte några av dina konkurrenter.

Vad är då Content Marketing?

Content Marketing är en spännande marknadsföringsmetod som koncentrerar sig just på det viktiga innehållet. Metoden hjälper dig att ta fram och sprida innehåll som får målgruppen att inte bara lägga märke till ditt varumärke utan även att längta efter nästa kontakt med dig.

En ambassadör för Content Marketing är Marcus Sheridan ”poolkillen” som har blivit väldigt populär föreläsare för marknadsförare. Marcus är alltid rolig att höra på – dels för att han gjort en sån spännande resa med sitt företag River Pools, men också för att han är så där amerikanskt entusiastisk och gå-påig.

 

”I slutänden handlar det om hur bra du är på att hjälpa
dina kunder att lösa sina problem.”
fritt översatt från Marcus Sheridan

Varför ska du lära dig Content Marketing?

Reklamtröttheten är ett faktum – ja, du vet ju själv vad du gör när det blir reklampaus på tv. Det är först när kommunikationen är angelägen som målgruppen vaknar.

Content marketing sätter innehållet i centrum och ser till att du ger din målgrupp det innehåll den vill ha. Med rätt innehållsstrategi kan du nå de mål du satt upp för din organisation, vare sig det är att:

  • få nya kunder
  • underhålla befintliga kunder
  • få fler att bli intresserade av ditt varumärke

Om du som företagare nu skulle börja använda dig av Content Marketing metoden innebär det också andra fördelar, både på ett direkt och indirekt sätt. Några av fördelarna är till exempel:

  • ökat förtroende för ditt varumärke
  • fler besökare på hemsidan
  • bättre positioner på Google

8 steg som effektiviserar ditt content marketing-arbete

Under de två utbildningsdagarna går vi igenom hur du effektiviserar på lång sikt, för minsta möjliga arbetsinsats med bästa möjliga resultat. Vi lägger grunden som du bygger vidare på.

Upplägg för Content Marketing kursens två dagar:

  • INTRODUKTION – Vad är Content Marketing (förmiddag)
  • STEG 1 – Strategi (förmiddag)
  • STEG 2 – Projektroller
  • STEG 3 – Målgrupp
  • STEG 4 – Content
  • STEG 5 – Media
  • STEG 6 – Spridning
  • STEG 7 – Analys
  • STEG 8 – Förbättring

Prioritera dina kraftansträngningar

Befounds content marketing-kurs bygger på en kombination av etablerade arbetssätt och vårt unika sätt att hjälpa dig prioritera i jobbvardagen. Precis som i vårt övriga kursutbud har vi plockat de mest effektiva metoderna, knepen och stegen för att du ska få ut mesta möjliga när du kommer tillbaka till jobbet igen och ska sätta igång. Vi arbetar enligt SEMI, och det tycker vi att du också bör göra. SEMI betyder att du satsar på det som ger Störst Effekt med Minst Insats.

Vilken nivå är det på denna Content Marketing kurs?

Denna kurs är till för dig som är nyfiken på vad Content Marketing är för något eller för dig som är i startgroparna att satsa på Content Marketing för din organisation.

Efter avslutad kurs har du kunskap att göra jobbet själv och gott om verktyg och rutiner som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Du vet också vad du kan lägga ut på externa leverantörer och vad du kan sköta in-house.

Vem ska gå kursen?

Eftersom Content Marketing kan involvera många roller inom organisationen rekommenderar vi att två eller fler personer från företaget går kursen, gärna personer inom både marknad och säljorganisationen (utöver ledningen då förstås).

Har du inte möjlighet att närvara själv båda dagar – boka endast förmiddagen nu

Detta är en tvådagars kurs, men för den upptagna VD:n, ledningsgruppen eller andra nyfikna parter inom organisationen så öppnar vi för att enbart boka förmiddagen dag 1. Då får du i alla fall reda på vad Content Marketing är för något och och varför detta är något att satsa på. Du kan ju alltid låta någon annan gå hela kursen…

Hur mycket kostar kursen och vad ingår?

Kursen kostar 11.900 kr för 2 heldagar och då ingår frukostbulle, lunch och fika samt kursmaterial och diplom. Du får även ett eget konto på Befounds hemsida där du alltid har tillgång till det senaste kursmaterialet och lite annat smått och gott i form av tips och länkar.

Du kan också välja att enbart gå förmiddagen dag 1 och betalar då 4.900 kr. Ange detta alternativ då du bokar.

 


Anmälningsformulär

Content Marketing

OBS! Det tar några sekunder för formuläret att skickas – V.v. ha tålamod!

Befound sökmotoroptimering – webbstrategier för att klara högt ställda krav

Befound skapades som ett seriöst alternativ till de många lycksökare i sökmotorbranschen. Genom utbildning hoppas Befound höja kunskapen kring webbstrategier och sökmotoroptimering och därigenom öka kvaliteten på dagens hemsidor så att besökarna får det de söker – relevant information.

Klicka här för att läsa mer om Befound